Monday, February 4, 2013

Bandung - Gng. Tangkuban Parahu * berkuda -

Assalamualaikum

Masih di Gunung Tangkuban Parahu. Aku berpeluang untuk menunggang kuda, walaupun pada mulanya aku kasihankan kuda tu, almaklumla aku ni overweight!!!!!tetapi setelah diyakinkan oleh pemilik kuda itu sendiri maka aku gagahi jugak. Paksu pun cakap peluang macam ni bukan senang nak dapat so naik je lah. 

Gambar yg dibawah sekali, adalah gambar pokok Wariskukun. Pokok ni hanya tumbuh dikawasan gunung berapi. Apa yg unik tentang pokok ni ialah apabila dikikis kulit luarnya, akan nampak ukiran yg sangat cantik didalamnya. Subhanallah ciptaan Allah. Bahagian dalam pula isi nya lembut macam sponge..Mak dan paksu beli potongan pokok ni untuk dibawa balik ke Malaysia. Tapi kami ditahan pihak berkuasa Indonesia semasa di airport!!. 
# akan diceritakan pengalaman ditahan itu dientri seterusnya okeh..#

Kuda yg aku tunggang bernama Rangga. Cute dan baik sangat. Umur Rangga 5 tahun. Thank you Rangga!

Add caption



1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete