Tuesday, March 12, 2013

Lipstik

Waaa pasai pa Nurul 5ruz letak tittle lipstik nih? make up artisss ke dia? idok le jauh sekali le okeh. Tetiba ilham nak tulis pasai lipstik nih muncul bila aku tengok ada sorang budak nih kat toilet Jusco..lepas buang hajat, dia pergi kat ceqemin dia punya dok tenyeh la lipstik kat mulut dia. Aku perhati dari jauh je okey ( ala ala lirik manje gitew ushar dia ). Uiii punya la lama dia dok tenyeh lipstik tu...aku tengok dah meqaahh menyala dah mulut dia. Nak meqaah teqa mana langsung nihhh? 

Bila dia dah puas hati dia keluaq la dari toilet tu berjalan dengan penuh confident dengan bibirnya yg meqaaah mak ngahhhhh!. Haaa masa tu la aku terfikir yg selama aku hidup 27 tahun ni aku hanya pernah beli dan memiliki SEBATANG LIPSTIK okeh. SEBATANG ye, SEBATANGGG!. Sebab pe? Okey sebab sebabnye :


1.  Aku memang tak suka make up
     aku rasa make up tu satu perkara yg tersangatlah remeh dan menyusahkan aku. Ye lah nak 
     letak foundation, tepek tepek pastu letak bedak. bedak pulak banyak jenis oiii. siryes aku 
     hanya tau bedak Carrie Junior yg dalam botol warna pink tuuu dengan bedak compact je. 
     Yang lain lain two way tak two way i donno okey. Tepek tepek dah macam tepung gomak
    dah nak kena shadow medow pulak. pastu nak kena letak mascara pulak. Haaa kalau tak lentik
    bulu mata tu dah boleh letak yg pelsuu nak mata galak. Ala ala Rozita Che Wan uuuu. Pastu
     mulut ni of course la nak letak lipstik. Haaaa tenyeh meqaahh mak ngah... uiiiii tak berkenan 
     sungguh la dok buat camtu.

2.   Bila apply lipstik aku rasa bibir aku tebal cam neglo
    arrgghhh tak shukeeee rasa bibir tebal cam neglo oiii. don't like wokeh. Rasa melekit. Pastu 
      minum air plak nak kena kontrol ayuuu gitew takut nanti lipstik ilang. Aku bukan jenis 
      camtu le.

3.  Rasa cam bazir sangat duit beli lipstik baik beli baju
     okey ni bukan kedekut okey. tapi itu la yg aku rasa bila kekadang tu ada jugak niat nak beli 
    lipstik. Bila aku belek belek lipstik tengok pulak rege mahai, memang terbantut niat untuk 
    beli lipstik. Dalam hati dan fikiran aku biar lah duit tu aku beli kepci ke mc d ke, baju ke lebih 
     afdaol rasanye.


Pendek kata, lanjang tak kata ok, aku memang tak memiliki lipstik. Dan aku hanya suka memerhati orang memakai lipstik. 
Lipstik yg aku ada dulu pun, aku simpan sampai 3 tahun tak habis habis pakai.  Last buang camtu je sebab dah expired. Sejak itu aku tak memiliki lipstik lagi. Pergi wedding invitation pun aku just letak moisturizer then bedak Carrie Junior...haaa bau pun cam baby. Kan comey tuuuu hikhik. Itu lah aku bole hidup tanpa mae up dan tanpa lipstik.

No comments:

Post a Comment