Thursday, October 31, 2013

Umrah -part 4- Madinah

Assalamualaikum..

Setelah berdoa akhirnya malam ni, aku dapat semangat untuk menyambung cerita umrah setelah lama berdiam diri dari dunia blog. Jujurnya aku semakin lupa cerita umrah. Sebab dah lama tapi aku berdoa mohon dipermudahkan. InsyaAllah...

Di Masjid Nabawi, terletaknya Kompleks Perkuburan Baqi yg menempatkan makam isteri Rasulullah SAW, tiga puteri iaitu Sayyidah Zainab, Ruqayyah dan Ummi Kultsum, Imam Malik, penduduk Madinah dan jemaah haji serta umrah.

Kesempatan yg ada juga aku penuhi dengan mengikuti pelbagai program yg diatur oleh pihak Wira Saujana Travel &Tours seperti berkunjung ke bazar kurma,  Masjid Qiblatain, Masjid Quba ', Masjid Tujuh dan Perkuburan Syuhadah di Jabal Uhud.

Hari keempat, aku menuju ke Makkah dan kota penuh barakah itu aku tinggalkan dengan penuh kesedihan. Tak putus putus aku berdoa mohon kepada Allah, ini bukan kunjungan terakhir aku di Madinah. Aku berdoa mohon dipermudahkan dan diberi kesempatan untuk ke sini lagi.. amin.



 Aku dan mak di Jabal Uhud




 Bazar Kurma

No comments:

Post a Comment