Thursday, October 31, 2013

Umrah -part 6- Makkah

Assalamualaikum..

Tiga hari berturut turut aku gigihkan diri untuk habiskan entri pasal umrah. Benda dah lama, dah basi rasanya. Setiap yg mula mesti ada pengakhirannya. Aku tak suka buat kerja separuh jalan, jadi nak tak nak kena habiskan jugak. Ok Nurul Fairuz !.. lagipun ada kenalan yg tanya aku bila nak buat entri tentang percutian aku ke Sabah minggu lepas. Ok ok sabaq sat naa. Habiskan dulu entri umrah.

Bagi aku Makkah adalah kota ibadat yg tidak putus putus dikunjungi umat Islam, malah semacam mempunyai tarikan kerana setiap kali waktu solat fardhu lima waktu tiba, semuanya berebut rebut membanjiri Masjidil Haram.

Bukan sekadar menunaikan umrah dengan tawaf mengelilingi Kaabah nan indah, pengisian aktiviti ibadat sangat banyak di dalamnya, setiap penjuru di dalamnya dipenuhi pembacaan alQuran dan zikir.



 Ruang solat lelaki Masjidil Haram



 Waktu malam perkarangan Masjidil Haram. Lepas Isyak.



 Tingkat paling atas Masjidil Haram


No comments:

Post a Comment