Sunday, January 13, 2013

Aku adalah Aku

Haiiii & Assalamualaikum

Aku adalah aku. Tetiba je tittle ni muncul dalam kepala otak ni pagi pagi buta ni. Aku tengok jam dah 1.30am...am okeyyy. Aku tak boleh tidur. Jadi aku nak cerita siket pasal aku. Aku suka baca blog orang dan of course baca noveeeelllll. Aku terperasan sorang blogger ni dia cakap blog dia adalah berkenaan dengan ilmu pengetahuan. Motif dia nak share segala ilmu pengetahuan dia dengan ramai orang. Ok la tu..aku pun sokong niat suci dia tu sebab zaman sekarang ni, dah ramai teenagers yg ada gajet sendiri. Tab la, ipad la, macam macam lagi gajet yg canggih manggih tu. Zaman wifi, touch screen je dah boleh dapat ilmu. Tapi itu adalah dia.

Aku pula, lebih cenderung menulis tentang kejadian atau pengalaman aku dalam menjalani kehidupan seharian, minat memasak aku, kiranya tak spesifik la. Kira macam macam ada laa. Bukan aku tak nak tulis tentang ilmu pengetahuan tentang apa apa saja, tapi aku rasa aku tak cukup ilmu didada untuk menulis pasal ilmu atau tips tips nii. 

Ok katakanlah, aku nak tulis tentang ilmu kecantikan. Aku sedar aku ni bukan kategori cantik okiiiess. Nak tulis tentang tips cantikkan muka? Muka aku sendiri berjerawat berminyak berlobang lobang. Aku tak nak tipu pembaca. Lainlah kalau muka aku memang tip top comel giler macam Fatin Liyana ke, haaa kirvvva ok lah kalau nak tulis tentang ilmu kecantikan kan.

Katakanlah kalau aku nak tulis tentang tips kuruskan badan...euwwww kalau yang ni sure ramai google kan. Petua kurus, ilmu kurus, diet dan macam macam lagila pasal ilmu kuruskan badan nih. Ilmu slim menyelimkan badan bagaiii. Aku tak boleh tulis pasal ilmu kurus sebab alkisahnya aku kategori plus ++++ size. ( huhuhu nak kuruih balik, nak pakai kebaya macam dolu ).

Nak tulis pasal politik? oh noooo ilmu sangat kurang didada part politik nih. Lagipun ini hal serius dan melibatkan fakta. tak mo arr aku kang tak pasal pasal kena sue...huhu ciiit ilmu pun kurang, jangan nak berangan okeyy.

Jadi, aku hanya akan menulis tentang yg aku tau sahaja. Kalau nak share ilmu pun aku masih tak confident ( jujur nii ) sebab aku takut apa yg aku share tu SALAH.. ( tahap takut salah tu macam nak jawab STPM !!!! ) seriussssss..

No comments:

Post a Comment