Sunday, January 6, 2013

Vitamin

Assalamualaikum...
hari ni oetang ni aku nak cerita sikit pasal vitamin. Macam biasa aku bukan siapa siapa pun dalam bab kesihatan ni. Bukan pakar pemakanan jauh sekali doktorrrrr hihi. Aku hanya insan biasa yg menulis berdasarkan pengalaman aku sendiri.

Gambar yg kat atas tu antara vitamin yg ada dalam stok aku la. Antaranya vitamin c 1000mg 21st Century, Multivitamins ( abah aku punya ). Aku start ambil vitamin ni baru je. Dalam 3 bulan macam tu.Atas sebab musabab aku selalu jadi kejang kaki ( aku panggil tarik mengkarung ) tiap tiap pagi masa nak bangun tidur. Lagi satu jari jari tangan aku kerap kebas bila buat keje. Kebas menyucuk. tak tahan aku...

Then aku dengan mak pergi Guardian sebab nak beli pencuci muka yg dah habis. Tetiba terpandang vitamin banyak sangat. Lepas tu staf guardian cakap aku bole try ambik vitamin c yg aku makan sekarang ni. Aku pun terus beli. dan alhamdulillah memang berkesan. Baru je beberapa hari aku ambil vitamin c ni, masalah selalu kejang kaki hilang terus. Dulu time nak bangun tido aku fobia nak mengeliat. Tapi sekarang dah tak takut. Masalah kebas jari pun hilang. Lagi satu rasanya aku dah lama tak demam alhamdulillah. Abah pun cakap tenaga semakin bertambah sekarang. Kulit, rambut, kuku pun ada perubahan. Cuma masalah jerawat aku je tak nak hilangggg.

Rasanya setakat ni je lah cerita aku trntang vitamin ni. Aku sedar umur aku semakin meningkat sebab tu dah jadi satu keperluan utk aku ambil suplemen ni.  Dah nak masuk 30 an weeehhh. Lagi 3 tahun cek dah 30 tahun...tua nyaaaa

No comments:

Post a Comment