Saturday, January 5, 2013

Anugerah Juara Lagu 27

Esok 6 Jan 2013 AJL akan bertandang lagi. Aku antara ribuan peminat AJL  ni. Hari ni aku nak cakap sikit pasal AJL. Tapi korang mesti tanya siapa aku utk menulis tentang AJL? entah dari kampung mana nak bercerita pasal AJL kan. ye aku bukan siapa siapa pun. Yang aku tahu dengar lagu yg mana sedap didengar telinga aku, aku sokong dan minat.

Dalam akhbar harini ada pasal Yuna undur diri dari AJL dan yg akan menggantikan tempat Yuna adalah  Aizat. Sebenarnya aku pun minat Yuna. Aku agak kecewala sebab tak dapat tengok Yuna perform live di AJL kali ni. Yuna undur atas sebab dia ada rakaman album terbaru..hurmmm ok la. Dari satu sudut, ye memang perkembangan yg positif untuk Yuna. Dapat peluang utk lebarkansayap di luar negara. Tapi dari satu sudut lagi, aku takut Yuna dikecam oleh pengkritik tegar. Mesti akan keluar cerita Yuna dah lupa pentas AJL yg merupakan slah satu medium yg telah menaikkan namanya dipersada seni tanah air.

Sebenarnya aku dan mak pun ada cakap macamtu. Apa salahnyakalau Yuna tangguhkan sekejap rakaman album itu utk AJL? mesti ramai peminat Yuna yg frust kan.. mungkin Yuna ada jawapan utk semua tu. Apa pun aku tetap sokong kerjaya Yuna. Yuna ada bakat yg sangat baik utk dikembangkan..insyaallah Yuna akan mengharumkan nama Malaysia dimata dunia nnti. Dan Aizat yg akan menggantikan Yuna, aku harap dia buat yg terbaik..

Dan lagu lagu yg akan mendapat tempat dimalam AJL nanti aku ramalkan ialah Ombak Rindu, Andaiku Bercinta Lagi.. dan persembahan yg paling aku tak sabar nak tengok ialah dari Amy dan Hazama, Simetri... sebab aku amat meminati lagenda rock Malaysia ni .....Amyyyyy!!!!

2 comments: