Tuesday, January 8, 2013

Petua Awet Muda

Hai dan Assalamualaikum

Petua awet muda. Aku sebenarnya adore kat mak kesayangan aku. Aku selalu jeles dengan kecantikan mak aku. Why she always look so beatiful? Kalau aku jalan jalan dengan mak, mesti ada orang cina atau india atau mamaks atau melayu akan tanya 
' ni kakak ek? ' @ ' adik beradik ek?'
bila aku cakap tak.. ni mak saya, diaorang mesti akan cakap
' wah manyak muda lu punya mak, cantik lagi '
aku dengan mak senyum je..dalam hati aku bangga ada mak yg selalu orang puji cakap cantik nampak muda.

 Haritu kawan mak aku sendiri tanya
" kak ainon ni, saya tengok dari dulu muka dok macam tu ja, tak makan tua, bagila petua sikit "
mak cakap mana ada petua ( hihi rendah diri lettew 
padahal dalam hati kembangss siih ). 
Aku pun kekadang jeles jugak dengan mak. Kalau nak keluar jalan jalan dengan mak, kalau aku tengok mak pakai tshirt dengan jeans padahal aku pulak pakai blaus dengan jeans, dengan penuh kejelesan dan kedengkian, aku akan tukar pakai tshirt jugak. Sebab pe? sebab aku tak nak, aku nampak tua dari makkkk !!! ( punyala dengki ko Nurul Fairuz hihi ).

Aku ada jugak tanya mak, awat semua orang cakap mak nampak muda?
Mak kata :
1. Hati kena IKHLAS. Ikhlas tu akan terpancar kat wajah tanpa kita sedar
2. Walau apa pun orang cakap kat kita, kita senyum je. Memang betul, keluarga aku macam macam fitnah orang tabur tapi mak sabar dan senyum je. Sampaikan ada kawan mak cakap, Ainon hg bole sabar noo dengan apa yg orang kata kat keluarga hang, senyum lagi, kalau aku dah lama aku mengamuk. 
3. Wuduk

Aku tanya lagi
kenapa muka mak tak dak jerawat? muka ayus penuh jerawat?
mak kata dulu dulu mak tak pakai pun produk produk macam sekarang ni. Cuma pakai Hazeline Snow je dulu. Tapi sekarang mak dah tak guna apa apa produk pun.
Aku bangga dengan mak. Love u mak !!!

No comments:

Post a Comment