Tuesday, January 1, 2013

Gemuk

Aku tau kalau cakap perkataan yg satu ni iaitu GEMUK .. sure yg pompuan-pompuan ni gelabah biawak tengok cermin tengok pipi tembam ke tak tembam, ushar pinggang 24 inci lagie ke tak? ushar ponggong mak oiiiii menonggek uuuu..tengok atas balik kat area lengan uiiihh besarnye lengan...huhuhu mula lah nak diet bagai.

Aku pun sebenarnya kategori plus size. Kalau setakat baju size m ke l ke memang tak muat. Apalagi size Ssssss emmmh tak usah dipandang la menyakitkan hati je. Ni aku nak citer la pasal gemuukks ni. Last week aku gi Giant Kulim. Saja window shopping dengan mak. Jalan punya jalan aku terpandang satu butik ni ada gantung baju polka dot warna baby blue yg aku memang nak dari dulu lagi cuma tak jumpa butiks or kamdar yg jual sama macam yg aku nak. Maka apalagi aku dengan mak masuk la ke butik ni. Belek2 kat baju tu sambil sengih kerang busuk akuhihi. Then ada salesgirl ni tanya ye akak nak cari baju? dalam hati aku memang la cari baju takkan cari belacan plak kot issshhh memang la Be........astarfirullahalazim dapat dosa free aku ckp dia be...

Aku tanya dia ada size besar tak baju ni? dia cakap ada sampai 5xl ada. Nak tau dia cakap apa? Saya rasa akak muat kot size 5xl. Oiiiii budak ni patut patut arrrrrr!!! dalam sejarah aku tak de baju size 5xl. Tapi aku ni pun jadi camner ntah ambik jugak baju 5xl tu gi try. masuk fitting room sekali p
kai mak aiiiii dah jadi macam baju tidur. Agak agak arr budak ni. telinga aku dah panas. mak tanya ayus... bole tak? aku cakap bole dah jadi baju tidur. terus aku buat muka masam semasam jeruk pak ali.. tak nak arr tak yahbeli la aku cakap kat mak. Pastu dengan muka sekupang aku tengok budak salesgirl tu ambik size lain size 3xl dia suruh aku try. haaa nasib baik bole ( itu menunjukkan aku skrg memang gemukkks dulu size xl dah bole pakai skrg 3xl weeiii )

4 comments:

  1. lin dulu pernah gemuk juga ok...sampai berat 65kg ok nurul...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke..tpi skrg lin dh ok kan..ermmm kena jaga mkn skrg ni tkut jgak penyakit mcam2

      Delete
  2. kakakakaka...kelakar oke.. Tak sangka k.aya pon pernah mengalami mimpi buruk semasa nak membeli baju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sentap je kan kak aya.... salesgirl ingat kita ni gemukss sangat ke? Kedai tu pak dia ke? Eeee memang nak kena kepala budak tu.. tak tau nak jaga hati org gemuk cam peyus ni

      Delete